Zin in zin, tweede fase levensbeschouwing en ethiek, docentenhandleiding

Zin in zin

Auteur:
Jan de Leeuw
ISBN:
9789460360435
Verschenen:
09 Januari 2012
Omvang:
96
Uitvoering:
Map met losbladig systeem
Leverbaarheid:
Direct
25,90


Bezoek de methode-site van Zin in Zin: www.damon.nl/zininzin

Zin in zin is een ideale methode voor leerkrachten die kiezen voor een ver doorgevoerde vorm van zelfstandig studeren. Maar ook docenten die een meer klassieke didactiek hanteren kunnen zeker uit de voeten met deze methode. 

Kenmerken van Zin in Zin

  • Een methode voor HAVO en VWO: ieder hoofdstuk bevat verdiepingsstof voor de VWO-leerling in de vorm van aparte paragrafen en Z-opdrachten.
  • Een eigen website met nieuws, index, werkvormen (debatteren en een werkstuk maken) aanvullende stoffen en opdrachten.
  • Een - bij de actualiteit aansluitend - nieuw ontwikkeld hoofdstuk over Social Media en de digitale wereld.
  • Een samen met de methode Standpunt volledige route levensbeschouwing voor onderbouw en tweede fase van zowel HAVO als VWO.
  • Een inhoudelijke opzet die gelegenheid biedt voor ieder van de vier profielen een specifiek leerprogramma aan te bieden:


Inhoud

  1. Gezamenlijke hoofdstukken 
  2. hst 1    Heeft het leven zin?
  3. hst 2    Wie is de mens?
  4. hst 3    Inleiding ethiek
  5. hst 4    Geweld 

Profielspecifieke thema's

  1. hst 5    Sociale media en de digitale wereld (N&T, C&M, E&M)
  2. hst 6    Genetische manipulatie bij mensen (C&M, N&T, N&G)
  3. hst 7    Euthanasie (N&G, N&T, C&M)
  4. hst 8    Bedrijfsethiek (E&M)
  5. hst 9    Reclame (E&M, C&M)
Copyright © 2019 Damon Educatie
Webdesign & CMS by Downdijk